Saturday 9 April 2011

...kursus MANDARIN...

Assalamualaikum & slm sejahtera...
huh...rest jap...pnt tgk performance mgt. nie...aku pun tgk2 la gambar lama2 yg tersimpan dlm 'diddy' laptop aku ni...tetibe...aku ternampak gambar2 ni...
rindu korang semua.... =) 


fasilitator2 yg dedikasi.... =)
nadia::aku::afif::yaya::naz...
*sory naz, time ni..u pergi mana nth...ktorg amik pic tanpa u..huhu....*

byk kenangan disebalik gambar2 ni...(eh...enough yan!...past is past...teetttt...)
ok, back to the topic....actually, pic2 ni semua diambil ketika aku jadi fasilitator utk Kursus Intensif Mandarin utk pelajar2 kolej komuniti...kursus ni diadakan kt UiTM Shah Alam, time cuti sem lepas
disebabkan aku ni tak ske duk umah lama2, so...aku pun join kursus ni...dgn harapan utk menambah duit poket...n sharing knowledge...
sebenarnya belajar sesuatu bahasa ni....amatlah seronok yer kawan2...ea la, salah satu faktor yg ketara dlm kehidupan seharian kita...contohnya, kita nak berinteraksi dgn org yg tak reti cakap bahasa melayu, jd kita blh guna kelebihan utk berkomunikasi dgn dorang...maka, takde la berlakunya communication barrier...
tu baru 1, malah mempelajari bahasa asing gak boleh 'market'kan diri bila nk interview utk apply kerja nanti...lg, kita dpt belajar culture org lain...
tak susah utk belajar bahasa asing nie, yg penting...kita berusaha...dan tak lupa gak utk praktikkan apa yg kita da belajar...(pandai yer yan bg nasihat, ko blajar bhs jepun dlu pun nth ingt lg ker tak....hehhehe)
aku cukup kagum dgn Dato' Mahathir Lokman...byk gila bahasa yg beliau tau...da la pandai...ada karisma...(issh..jeles....)
haa...ni nk tambah, bila kita tau byk bahasa, ia blh menjana pendapatan gak...mana la tau...kot2 jd translator ker...tour guide ker...ingt murah ke gaji org yg tau bahasa asing nie....
(errmm....dlm otak da kuar simbol2 nie....$$$$...hahaha...)
kalau korang rs nk belajar bahasa asing ni, kt UiTM ada menawarkan kursus mempelajari bahasa....bukan setakat mandarin...bhs korea...bhs jepun...bhs perancis...byk lg...korang leh g website nie utk explore lg berkenaan kursus yg ditawarkan....http://apb.uitm.edu.my.  selamat belajar yer kwn2! 
我很喜欢学华语!
wo hen xihuan xue huayu!
translation >>> saya sgt suka belajar bahasa mandarin!




2 comments: