Wednesday 10 August 2011

fake contact lenses???

Assalamualaikum & slm sejahtera...

Kesian 'buku cerita' aku ni...terbiar jer, maklumlah...tuan dia ni sibuk sgt...kerja sampai tgh mlm...mana lah sempat nak mengarang cerita... :)

Haa...bg korang yg rabun mcm aku...pakai lenses utk kelihatan anggun...(anggun ker???) & tak lupa jugak bg korang yg tak rabun tp berangan nak mata biru atau coklat mcm minah salleh (gurau jer...hehehe....) kat sini ada info yg aku nak share dgn korang pasal contact lenses yg diberi nama FRESHLOOK.  (errr..tak tau la pulak kalau aku da ketinggalan berita kan...)

Bila member2 aku tanya ---> pakai lenses apa yg bagus ek?
Aku mesti jawab ---> korang beli lah lenses yg jual kt kedai cermin mata, yg ada brand, terjamin sikit kualitinya...

Unfortunately...jenama yg selama ini...yg aku percaya 100%...telah DICIPLAK! ohh...tidak...!!!

Aku tau cerita ni pun dr member cina aku, dia ckp...kat berita Singapore da keluar pun.  Aku pun mengGoogle la...utk mengesahkan cerita ni dan...aku terjumpa ni...SILA TEKAN SINI :)

See...benda mahal mcm ni...MADE IN USA lagi...pun ada orang nak ciplak...isshh...

Nasihat aku kat korang yg pakai lenses mcm aku ni...
===>Jagalah kebersihan sebelum, semasa, selepas pakai lenses...mata ni anugerah Tuhan yg paling bernilai, hargailah mata anda.
===>Jgn terpedaya dgn harga contact lenses yg murah...bkn apa...kualiti contact lenses yg murah ni, especially dari Korea, yg RM25 tu...bukannya elok sgt...nanti...baik2 rabun jer...jadi buta terus camne??? cer jawab...cer jawab...


Aku bkn nak merendah2kan contact lenses yg berharga murah, dan aku faham tak semua org yg mampu utk beli contact lenses yg betul2 established...tapi, aku bercerita ni pun berdasarkan pengalaman member aku yg pki contact lenses yg murah, member aku tu takde lah sampai buta, cuma mata berdarah kt dlm tak silap aku.

The conclusion is ---> spend a lil bit more for your own good :) tak rugi pun jika dibandingkan dgn kehilangan satu nikmat yg Tuhan beri ini.

wearing Freshlook Colorblends - gray :)





4 comments:

  1. tpp knn ske tgk org pki contct lens kale hitamm cntekk je mate diee

    ReplyDelete
  2. mal:::ngintai ker...teropong?
    nabilah:::contact lens kaler hitam tu...tak yah beli da kalau ank mata mmg da hitam...hehe...BTW, mmg cantik pun :)

    ReplyDelete
  3. tgah search2 colour yg cntik and trsmpai dekat blog ni. mata nmpk cantik! :)

    ReplyDelete