Monday 16 May 2011

~ Happy Teacher's Day ~

Assalamualaikum & slm sejahtera...

"A good teacher is like a candle - it consumes itself to light the way for others."
~Author Unknown

Bila tengok quote kat atas tu mesti korang baru ingat kan hari ni...
HARI GURU...@ Teacher's Day    :)

Tadi masa on the way balik rumah, adik2 aku sibuk suruh mama belikan bunga ros, sbb nk bg kt cikgu dorang esok...erm...untung laaaa....mama SUPPORT ! ceh, tetiba nk jeles lak kan...hehehe...pdhal, dulu masa aku sekolah pun sama gak...

Bila ingat balik...byk jasa cikgu nie...tak terhitung...tak ternilai harganya...
Dari tadika...sampai menara gading...
Dari sijil tadika...sampai sijil diploma (degree sket je lg...hehehe)

Bagi aku, cikgu bkn setakat menyampaikan sukatan pelajaran yg penuh dgn teori malah cikgu pun menjadi sumber inspirasi bg aku...lg2 bila aku 'down'...cikgu la yg bg sokongan kat aku...kata2 semangat...pandangan ikhlas tentang masa depan...
REALLY APPRECIATE IT!

Last but not least...
Happy Teacher's Day...Selamat Hari Guru...教师节快乐
<<<<especially to teachers from>>>>
Tadika A.B.I.M.:::Tadika Cahaya Kamar:::SJK (C) Foon Yew 4:::Sekolah Agama Bandar
SMK Taman Pelangi:::SMK Dato' Jaafar:::UiTM Melaka:::UiTM Puncak Alam

2 comments:

  1. nanti ko jadi lecturer,
    ak nak wish ep ticers dei!

    ReplyDelete
  2. aisya:::tq...hehehe.....aku pun doakan ko jd lecturer..tak pun...cikgu kokurikulum...confirm sekolah ko mng koku terbaik...hehhehe

    ReplyDelete