Saturday 21 May 2011

Malaysia's Next Top Model

Assalamualaikum & slm sejahtera...

Lately ni, kawan2 aku suka betul 'membahan' aku...konon2 aku ni tak lama boleh jadi model...(urghghg...tolonglah...tak layak kot)

So, entry kali ini aku nak promote sikit pasal 1 Modelling Academy yg agak famous kat JB ni...
---->  NY MODELS

Macam mana aku boleh tau pasal kewujudan akademi ni?  sbbnya, adik aku salah seorang model dari akademi ni.  Agak lama adik aku dah bekecimpung dalam bidang ni, sejak dia darjah 5, then sekarang umur dia 19 tahun.

Mesti ramai korang kat luar sana ada cita2 nak jadi model kan...ala, skrg ni, rasanya bukan susah kot kalau setakat nak jadi model photo shoot kan...ramai jer budak AD & MassComm yg perlukan model utk projek2 dorang.  Tak pun, sekarang kan trend photography, lomo...and so forth, jadi, peluang nak jadi model tu meluas jer...cuma professional atau tidak je.

Nak jadi seorang model yg berjaya bukan perkara yg mudah.  Maklumlah, model ni kena ada komitmen, kesabaran, minat, willing to learn dan mendengar pandangan org lain (jgn posing ikut syok sendiri lak kan...huhu...)


BTW, aku minat tgk model2 yg top sekarang ni, antaranya model bg ilovepastelina ---> Maria Elena...she's so sweet...~~~ :)

Pada sesiapa yg berminat dlm bidang modelling, teruskan usaha anda...follow the right path...tanpa usaha, kejayaan tak kan datang bergolek ;)

Credit to Ikhmal Yusoff :)

Yg berdiri 3 dari kiri tu adik aku --- NurAzreen Hamzah
Pengurus bg agensi ni...perempuan yg ditengah2 tu

5 comments:

  1. awk jd model sy je la..hehe
    pastu role model adik2 awk :)

    ReplyDelete
  2. alalalala....so sweet..=P
    nak pesan ni..tanpa usaha kejayaan tidak akn dtg bergolek-golek..=P

    ReplyDelete
  3. mal:::blh je jd model awak...:)
    ain:::sweet la sgt...erm...pesan tu utk sape lak eh?

    ReplyDelete
  4. lufkin:::yg model tu adik sy la...:)

    ReplyDelete